Društvo

Ministarstvo prosvjete unapređuje kvalitet obrazovanja

Ministarstvo prosvjete u saradnji sa relevantnim institucijama čini sve kako bi se što preciznije definisali efikasni i inovativni pristupi koji bi unaprijelili kvalitet obrazovanja i postignuća učenika, poručeno je iz tog resora.

Danas su predstavljeni rezultati međunarodnog testiranja učenika – PISA 2015, na na kom je iz naučne pismenosti Crna Gora zauzela 59. mjesto, a iz čitalačke pismenosti i iz matematike 51.

„Iz Crne Gore je izabrano 5.665 učenika iz 64 škole koji su na kompjuteru radili zadatke iz prirodnih nauka, čitanja i matematike“, kaže se u saopštenju Ministarstva prosvjete.

Generalni direktor za opšte srednje obrazovanje, stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Veljko Tomić, rekao je da Ministarstvo prosvjete u saradnji sa relevantnim institucijama čini sve kako bi se što preciznije definisali efikasni i inovativni pristupi koji bi vodili unapređenju kvaliteta obrazovanja i postignuća učenika.

On je podsjetio da Vlada u junu 2014. godine donijela Akcioni plan za poboljšanje postignuća učenika na PISA testiranju i unapređenje kvaliteta obrazovanja za period 2014-2018. godine, kao i da je većina mjera iz Akcionog plana uspješno sprovedena.

Direktorica Ispitnog centra, Dragana Dmitrović, rekla je da su u okviru međunarodnog testiranja učenika – PISA 2015. testirani petnaestogodišnjaci – 1999. godište.

„U razvojnom procesu iz naučne pismenosti u minusu smo za jedan bod u odnosu na 2006. godinu, u oblasti čitalačke pismenosti smo bolji za 35 poena, a iz matimatike za 20 poena“, naglasila je Dmitrović.

Ona je dodala da rezultat daje optimizam za dalji razvoj i da je prvi put urađen izvještaj koji će škole dobiti i na osnovu kojeg će moći da rade na unapređenju kvaliteta obrazovanja, a najviše na primjenjivim znanjima koja su najvažnija za njihovo uključivanje u savremeno društvo.

Predstavljajući rezultate međunarodnog testiranja učenika – PISA 2015, nacionalna koordinatorka, Divna Paljević Šturm, rekla je da je na testiranju učestvovalo oko pola miliona petnaestogodišnjaka koji su predstavili 28 miliona učenika iz 72 zemlje.

Ona je saopštila da su testirana djeca pokazala razvijenu svijest o važnosti nauke i opredijeljenost za oblasti medicine, tehnologije i ICT.

„Takođe, ona je istakla da je veće interesovanje ženske populacije za medicinu,dok su dječaci opredijeljeni za elektrotehničke i tehnološke nauke“, dodaje se u saopštenju

Send this to a friend