Hronika

Sumnjivi ugovori DF- a i “Vijesti”

Specijalno državno tužilaštvo pokrenulo je izviđaj protiv lidera Demokratskog fronta DF zbog sumnjivih ugovora koje je ta partija sklopila sa televizijom i dnevnim listom “Vijesti” za vrijeme kampanje koja je prethodila parlamentarnim izborima, pišu Dnevne novine.

Iako ova vijest nije potvrđena iz tužilaštva, Dnevne novine iz pouzdanih izvora saznaju da su predmet izviđaja koji sprovodi specijalni državni tužilac Veljko Rutović, dva ugovora sklopljena 2. septembra 2016. godine, na početku predizborne kampanje.

Osim spornih ugovora koji su u fokusu istražitelja, Specijalno tužilaštvo provjerava cjelokupnu predizbornu kampanju ovog političkog saveza zbog sumnje da je finansirana iz inostranstva putem sumnjivih novčanih transakcija i donacija koje bi u krajnjem mogle značiti i pranje novca.

Prenos budžetskih sredstava Demokratskog fronta u međuvremenu je blokiran po zahtjevu Agencije za sprečavanje korupcije, do okončanja dvadesetak prekršajnih postupaka koji su pokrenuti protiv tog političkog saveza zbog kršenja Zakona o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja.

Agencija je kontrolom utvrdila da DF nije ispoštovao zakonsku obavezu koja se odnosi na otvaranje posebnog žiro računa za izbornu kampanju i određivanje odgovorne osobe za namjensko trošenje novca i o tome obavijestila tužilaštvo.

Demokratski front je tada kao propratnu dokumentaciju Agenciji dostavio i ugovore sklopljene sa TV “Vijesti”, dnevnim listom “Vijesti” i portalom “Vijesti” radi emitovanja oglasnih poruka u vrijednosti od 217.000 eura. Iz tih akata se, međutim, nije mogla utvrditi vrsta ni cijena pojedinačnih usluga niti da li su one uopšte realizovane.

Demokratski front je, kako pokazuje izvještaj ASK-a, marketinškoj agenciji “New focus communications” iz Beograda prenio pozamašnu svotu novca da bi ista agencija potom zakupljivala medijski prostor u Crnoj Gori u medijskom koncernu Vijesti.

Otkud beogradska agencija u igri za zakup medija u Podgorici, to će svakako vrh DF-a morati da objasni, kažu iz Dnevnih novina.

Prvi čovjek kompanije New focus communications Igor Avžner, član je srpske partije G17 od osnivanja, radio je sve marketinške kampanje i u vrijeme kad su bili nevladina organizacija, a i onda kada su postali stranka. Radio je i kampanje za kompanije i institucije u kojima je Mlađan Dinkić imao kontrolu, između ostalih, za Narodnu banku Srbije. Avžner je Dinkiću bio i savjetnik za medije dok je ovaj bio ministar ekonomije u vladi Srbije, a potom i kad je Dinkić bio potpredsjednik vlade, tokom mandata premijera Mirka Cvetkovića. Ostao je vjeran Dinkiću i po raspadu G17, odnosno kad su formirani Ujedinjeni regioni Srbije. Radio im je kampanju za izbore 2012. godine.

U vezu sa Crnom Gorom doveden je kroz pisanje medija o finansiranju kampanje Demokratskog fronta za parlamentarne izbore prošlog oktobra.

Prema tim navodima, crnogorski kontroverzni biznismen Miodrag Daka Davidović je uložio više od 350.000 eura da bi preko New focus communications DF radio zakup medijskog prostora. Da je Avžner za DF zakupljivao prostor u medijima, odnosno u koncernu Vijesti vidi se i iz izvještaja koji su podnijeli Agenciji za sprečavanje korupcije. Da li je novac prosljeđivan preko Dake Davidovića, tek treba da se utvrdi. Sam Davidović je u autorskom tekstu-ispovijedi, objavljenom baš u dnevnom listu Vijesti’, otvoreno kazao da je podržavao i finansirao opoziciju u Crnoj Gori.

8 Komentara na "Sumnjivi ugovori DF- a i “Vijesti”"

avatar
1000
:   NAJNOVIJI | NAJSTARIJI | POPULARNI
brainsprinter
Gost

Turska sa Erdoganom je mila majka u usporedbi sa Milom i “Montenegrom”

Risto Ćirov
Gost

@brainsprinter Majka Srbija, majčica Rusija i na kraju mila majka Turska. Moram priznat da su mi danas kaluđeri prećerali sa ljutom papriiiičicom u pasulju za BOTOJAVLJNJE.
“brainsprinter” imaš oprost od BOTOJAVLJANJA danas . Očito ti je papriiiičica udarila u BRAIN.

Nikola
Gost
Milivoje Katnić treba da odgovori zašto je u fioci ostavio predmet koji je svojevremeno formirala Ranka Čarapić i gdje su vlasnici Vijesti bili osumnjičeni za nekoliko nelegalnih poslova, prije svega krađu vlasništva od kolega (zašto o tome ćute Darko Šuković, Draško Đuranović, Milka Tadić…koji su među ostalima pokradeni?), potom sumnjivi poslovi na raznim egzotičnim ostrvima, te reketiranje firmi i pojedinaca… Više »
gost
Gost

Smogovci! 😀

Jokan
Gost

Nisam pravnik, pa možda zbog toga, ne vidim šta je sporno.

brko
Gost

Realno moguće je da je ugovor DFa i Vijesti sumnjiv…Al da neko ispituje taj ugovor a ćuti na slučaj Limenke…stvarno je degutantno.Uostalom ugovorom DFa i Vijesti neće trpjeti budzet niti će se Vlada Cg dodatno zaduzivati…sto kod Limenke nije slucaj.U slucaju Limenke bar 3 minista zajedno sa Vođom su trebala poći u Spuž

Homosapien
Gost

Ovo neka kontra na onaj skandal sa HD lakovićem i IRF.

Stari
Gost
da, da. Skandal sa HDL i IRF je fino dokumentovan i potkrijepljen surovom istinom i cinjenicama a ovo se svodi na cuo sam i povjerljive izvore. Kako god, sporno je sto firma iz srbije finansira opoziciju a nije sporno sto je Naser Keljmendi finansira DPS. No uzalud je sva prica, sve je jasno. Poenta je ne da mogu oni kontrirati… Više »
wpDiscuz

Send this to friend